dissabte, 17 de gener de 2009

Els primers suspesos



Psicòlegs i educadors asseguren que una nota baixa no és més que una dada que ha de servir per a intentar millorar.

Com interpretar els primers suspesos? Com han d'actuar els pares i les mares? Els psicòlegs expliquen que la forma que els joves afrontin els primers suspensos dependrà, sobretot, de com ho acceptin els seus pares i professors. Dels errors s'aprèn i les dolentes notes únicament són un indicatiu que alguna cosa no funciona bé. El més aconsellable és bandejar la sensació de fracàs, parlar amb l'alumne, reunir-se amb el professor i aplicar tots els mètodes existents per a millorar el procés d'aprenentatge i ajudar-li a superar les proves establertes.

Els familiars que envolten a l'alumne, els seus germans i germanes, els amics. Són determinants en l'actitud i la disposició de la persona que ha suspès. Per aquesta raó, quan l'entorn de l'alumne concedeix més importància al fet d'aprovar que al d'aprendre, pot ocórrer que l'estudiant comenci a sentir-se un fracassat.

Tots podem aprendre,encara que és cert que no tot el món és capaç de llicenciar-se en Enginyeria.El que cal esbrinar és què interessa més a cada alumne,quin és el seu ritme de treball i a partir d'aquí esforçar-se.L'estudiant ha d'il·lusionar-se pel que fa i el professor té molta responsabilitat a l'hora de "implicar-li" i transmetre aquesta il·lusió.

Es un hecho que debe afrontarse positivamente:

  • Las expectativas deben ajustarse a las posibilidades reales: la familia, los profesores y el propio estudiante deben evitar prejuicios, aunque han de ser conscientes de ciertas cuestiones. El propio auto-convencimiento de que uno mismo puede aprobar termina influyendo de forma decisiva en la superación de una asignatura. Pero, por ejemplo, si un niño tiene una dificultad lectora no deberá importar que suspenda reiteradamente Lengua, porque terminará aprobando si participa en un programa de reeducación bien diseñado.
  • Los adultos y el alumno deben asumir su parte de responsabilidad. Así, si el niño llega sistemáticamente tarde al colegio porque sus padres no le despiertan a tiempo no puede decirse que le estén motivando (de manera que no se tomará su trabajo muy en serio), o si es la gran mayoría de la clase la que ha suspendido puede que el profesor tal vez no haya conseguido enseñar bien la materia.
  • Es importante hacer una reflexión para saber en qué se ha fallado y solventar el problema. El alumno debe revisar, por un lado, el examen con el profesor para analizar los errores. Por otro, en el aspecto emocional, es importante que educadores y familiares analicen si el estudiante está desmotivado por alguna circunstancia, si se trata de algo pasajero... si está triste o excitado por alguna razón como la separación de sus padres, la muerte del perro o el nacimiento de un hermanito.
  • Si los suspensos son reiterados y se aprecia con claridad que el alumno no adquiere con soltura los conocimientos que aprenden casi todos sus compañeros y compañeras, es necesario hablar con el estudiante y tomar algunas decisiones:
    • Reunirse con el tutor o con el profesor para intercambiar impresiones y analizar la situación. Durante algún tiempo tal vez haya que hacerlo con cierta asiduidad, porque el profesor marcará pautas semanales.
    • Solicitar al equipo de orientación del colegio que evalúe el caso para articular los apoyos necesarios.
    • Si los medios del colegio no son suficientes, buscar alternativas de ayuda profesional.
  • Autor: CLARA FRAILE

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gracias por vuestro trabajo

Anònim ha dit...

Hem estat veient el bloc i et voliem felicitar per tota la feinada. FELICITATS!!!
endavant!!

Drets d'imatge















Tota la informació continguda en aquest blog és de domini públic,és d'elaboració pròpia o s'ha obtingut de la xarxa lliurement i no s'usa amb fins lucratius ni comercials. Si hagués algun element que estigués protegit per drets d'autor o d'imatge i no desitges que aparegui aquí, ens ho comuniques i serà eliminat.









Gràcies!!