dilluns, 14 de març de 2011

Criar els fills entre cotons.


Criar els fills entre cotons, evitar que tinguin disgustos, maquillar les crítiques i resoldre els seus conflictes potser permeti veure el nen feliç, però dóna molts números perquè, en créixer, sigui un adult insatisfet que viurà qualsevol dificultat com un drama.
GREU ERROR
“Hem de fer alguna cosa: el teu fill li ha dit ximple i diu que ja no és el seu amic, i el Marc està molt trist” Els pares no han d’intervenir, sinó donar al seu fill les pautes per relativitzar les paraules de l’amic – “segur que estava enfadat, ja veuràs com matí se li haurà oblidat, pots jugar amb altres nens, ara estàs trist però se’t passarà …-, deixar-li que se li passi el disgust i després, dir-li el content que estem que l’hagi resolt sol. Si el conflicte amb l’amic el resol ell, creixerà la seva autoestima. Si el resolen els pares, el nen s’omple d’inseguretat perquè no pot resoldre les dificultats del dia a dia i no serà un adult feliç.
“Doncs clar que ets bo al futbol, no els facis cas, tu ets el millor, el que passa és que no et donen bones passades!” Si a un nen se li dóna malament un esport i se l’enganya amb excuses, se’l fa creure el que no és i no es crea una identitat sòlida. Ha de saber que hi ha coses que se li donen millor i altres pitjor, i que si s’esforça podrà millorar en les últimes, però que ha d’acceptar-se per totes.
“Tindrà 15 anys, però si no li endrecés jo la seva roba i li preparés la bossa de gimnàstica, aniria amb el mateix xandall i la tovallola bruta una setmana rera l’altra. Imagina’t quina imatge!” Més important que la imatge social és que el fill aprengui que si no s’ocupa de les seves coses, no les tindrà arreglades perquè ningú no ho farà per ell. Atribuir-se la responsabilitat sobre com van o el que fan els fills els torna més irresponsables i propicia que culpin els altres dels seus errors i fracassos.
“Com pot dir-lo al meu fill que està en la inòpia i que no sap col·locar ni a un accent, davant de tota la classe!” Si en lloc de fer reflexionar al fill sobre les crítiques del professor i instar-lo a esforçar-se per millorar la seva ortografia el pare va al col·legi a protestar al professor, el noi no aprèn l’emoció de la frustració, la confon amb una agressió. Si els pares no ensenyen a identificar correctament les emocions, després no sabran què els passa ni com actuar quan sentin ira, por o ràbia.

gràcies ampaipse

Drets d'imatge















Tota la informació continguda en aquest blog és de domini públic,és d'elaboració pròpia o s'ha obtingut de la xarxa lliurement i no s'usa amb fins lucratius ni comercials. Si hagués algun element que estigués protegit per drets d'autor o d'imatge i no desitges que aparegui aquí, ens ho comuniques i serà eliminat.









Gràcies!!